حانیه جانحانیه جان، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 23 روز سن داره
حسین جانحسین جان، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 1 روز سن داره

ثمره عشق ما

طرز تهیه مرغ ترش....

1392/5/31 16:15
نویسنده : مامانی
1,516 بازدید
اشتراک گذاری

دوستای گلم اینم طرز تهیه غذا وژله هایی رو که برای تولد دخملی درست کردم و خواسته بودین ببخشید دیر شد فرصت نکردم زودتر بذارم

مرغ ترش:

مواد لازم:یک عدد مرغ متوسط،یک عدد پیاز درشت،یک بسته متوسط آلو بخارا،دوقاشق غذا خوری رب انار ترش ترش، زیره کوبیده شده دو قاشق غذا خوری،زعفران ،نمک وفلفل به میزان لازم،شکر به میزان دلخواه

طرز تهیه:مرغ هامون روبعد از اینکه پوست کندیم وشستیم سرخ می کنیم البته با درجه حرارت خیلی کم تا پخته بشه پیاز رو هم خلالی سرخ می کنیم بعد آلو بخاراونمک وفلفل وزیره ورب و زعفران رو بهش اضافه می کنیم وکمی تفت می دیم ومقداری آب داخل مواد می کنیم(بسته به علاقتون شکر داخل موادتون می کنید من چون از رب انار شمال استفاده کردم که خیلی خیلی ترشه شکر بیشتر توش ریختم) بعد از سرخ شدن مرغ اونها رو داخل قابلمه می چینیم ومواد رو روی اونها می ریزیم اگه دوستداشتین آبش بیشتر باشه مقداری آب روش میریزید وبا شعله خیلی کم روی گاز می ذاریدتا مرغهاخوب مزه مواد رو به خودشون بگیرن ببخشید اگه بد گفتم

ژله رنگین کمان:

می تونید از لیمو یا پرتغال استفاده کنید من از پر تغال استفاده کردم اول اون رو از وسط نصف کردم بعد آبش رو گرفتم وداخلش رو خالی کردم ومواد ژله طبق دستور داخلش درست کردم  وداخل یخچال گذاشتم تا گرفت البته از ژله ای که توی ظرف درست کردم زمان بیشتری برد بعد از اینکه کامل خودش رو گرفت دوباره اونها رو از وسط دونیم کردم که درواقع یک پرتغال شد 4تا  ژله رنگین کمان که میبینید

ژله آکواریوم:

اول یه بسته ژله آلوئورارو با نصف لیوان آب داغ حل کردم بعد از اینکه سرد شدنصف لیوان شیر خنک به جای آب بهش اضافه کردم تارنگش سفید بشه وگذاشتم داخل یخچال تا خودش رو بگیره بعد که خودش رو گرفت تعداد کمی از پاستیل های دریایا رو روی ژله آلوئورا گذاشتم وژله تمشک آبی رو بعد از حل کردن روی این لایه ریختم بعد از این که گرفت روش روبا پودر کاکائو وسنگ تزیینی وپاستیل تزیین کردن

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

خانوم دایی
14 آبان 91 13:47
خییییییییییییییییییییییییییییلی خوشمزه س
:

نوش جان
مامان تسنیم
15 آبان 91 12:16
آفرین کدبانووووووو
زری مامان مهدیار
16 آبان 91 8:57
مرسییییییییییی مامان مهربون خیلی لطف کردی که یادمون دادی ایشالا درست می کنیم و دعات می کنیم


خواهش می کنم امیدوارم خوشتون بیاد
سپیده
16 آبان 91 23:49
خانمی این لینک رو ببین .
http://koodakeman91.niniweblog.com/post535.php

اگه دوست داشته باشید نمونه شما رو هم بزارم


خواهش می کنم سپیده جان اختیار دارید
مامان 2بهونه قشنگ زندگی
17 آبان 91 10:27
سلام اگه پیش غذای جالب بلدید لطفا بذارید می خوام عروس دعوت کنم این ژله که عالیه ممنون میشم


عزیزم نظر من حلیم بادمجونه من هر وقت درست می کنم خوششون می آد اگه خواستی بگو دستورش رو بذارم
مامان 2بهونه قشنگ زندگی
17 آبان 91 11:37
ممنون از راهنماییت منظورم یه چیزی مثل سالاد الویه که بشه تزیین جالبی کرد من هر چی بلد بودم به فامیل یاد دادم حالا اونا همونها رو درست کردن متاسفانه دست من مونده تو پوست گردو

اگه چیز دیگه ای به ذهنم رسید حتما بهت می گم